במודל הוראה זה, המרצה והסטודנטים לומדים שיעור פנים אל פנים במכללה, וחלק מהסטודנטים מצטרפים לשיעור באמצעות ממשק ללמידה סינכרונית
לעזרה בתכנון מפגש מסוג זה אנא פנו לצוות היחידה לחדשנות בהוראה ciet@levinsky.ac.il
יצירת חיבור ושותפות בין הסטודנטים בכיתה לבין הסטודנטים המרוחקים הן בפעילות במליאה הן בעבודה בקבוצות
סדר ותכנון – תכננו את השיעור כך שיכלול חלקים פרונטליים קצרים יחסית ובאופן שבו כללי ההשתתפות יהיו ברורים ללומדים מקרוב ומרחוק
שיתוף – הקצו פרקי זמן לשיתוף ולדיון, והקפידו לשתף את הסטודנטים המרוחקים בדיון ובעבודה בצוותים
גמישות – היו מוכנים לכך שבשיעור היברידי תספיקו ללמד פחות תוכן, ותקלות טכניות הן לעיתים עניין שבשגרה
הצגת הנושא והמשתתפים, כללי ההשתתפות, חיבור הנושא ללומדים. כלים אפשריים: Padlet, Mentimeter
רצוי בליווי מצגת בזום , זמן שאלות בסיום (סטודנטים מרוחקים- בצ'ט)
רצוי באמצעות כלים שיתופיים, קבוצות בכיתה בסיוע המרצה, קבוצות מרחוק – בחדרי זום באמצעות תומך מפגש
כל קבוצה תציג את התוצר. סטודנטים מרחוק – בזום. העמקה והמשגה על ידי המרצה
סיכום השיעור, רפלקציה אישית
01
בדקו באיזה חדר שובץ השיעור ואיזה ציוד טכני מותקן בו.
במידת הצורך הזמינו ציוד קצה (מחשבים ניידים, מחשבי לוח (טבלטים), מיקרופון אלחוטי ועוד)
02
פתחו זום לשיעור, הכינו את המסמכים השיתופיים והעזרים הלימודיים, והנגישו את החומרים ואת הקישורים מראש לסטודנטים ולתומך ההוראה
03
הגיעו לכיתה היברידית עם תומך ההוראה רבע שעה לפני השיעור. תאמו ביניהם את מהלך השיעור ואת אופן המעורבות
של התומך בו
04
פתחו את הקישור לזום ממחשב המורה, הדליקו את המקרן ובדקו ששתי המצלמות והמסך הנוסף (אם יש) פועלים
05
ערכו בדיקת קול בזום, הפעילו את המיקרופון האלחוטי ו…
אתם מוכנים!
מומלץ להנחות את השיעור באחת מהכיתות החכמות שהותקנו ברחבי המכללה הכוללות ציוד טכנולוגי מתאים:
כדי לסייע למרצה להתייחס לשתי קבוצות הסטודנטים – אלה שלומדים מרחוק ואלה שנמצאים במכללה, מומלץ להיעזר בתומך המפגש: