שיעור מקוון אסינכרוני

איור סטודנט יושב על ערמת ספרים עם לפטופ

במודל הוראה זה, המרצה והסטודנטים נמצאים מחוץ למכללה. המרצה מעלה חומרים ופעילויות לימודיות לפלטפורמה ללמידה מקוונת אסינכרונית, דוגמת Moodle, והסטודנטים משתתפים בפעילות בזמן גמיש, במסגרת הזמן שהוקצה על ידי המרצה. 

לעזרה בתכנון מפגש מסוג זה אנא פנו לצוות היחידה לחדשנות בהוראה ciet@levinsky.ac.il 

על המודל

  • בלמידה אסינכרונית הסטודנטים נמצאים במקומות שונים, בביתם או במכללה, יחד או לבד ובאפשרותם לבחור את מועד וקצב הלמידה במסגרת הזמן שהוקצב לכך על ידי המרצה 
  • חומר הלימוד, הפעילויות והמשימות מועלות מראש על ידי המרצה לפלטפורמה לניהול למידה דוגמת Moodle 
  • מעודד למידה פעילה ועצמאית – לבד או בקבוצות  
  • המודל מאפשר "אוצרות" של משאבי הוראה מגוונים בפורמטים שונים שפותחו על ידי המרצים, או על ידי מוסדות וגורמים שונים מתוך המגוון העצום הקיים ברשת האינטרנט. באופן זה אפשר לחשוף את הסטודנטים לעושר רחב של תכנים ונקודות מבט 

האתגר המרכזי

איך לעצב יחידת לימוד אסינכרונית המאפשרת תחושה של חיבור בין הסטודנטים לבין החומר הנלמד, ובינם לבין המרצה והסטודנטים האחרים? 

עקרונות להצלחה

אייקון שיתוף

אינטראקציה ושיתוףעודדו אינטראקציה לימודית וחברתית במהלך הלמידה האסינכרונית. לצורך זה, תוכלו להיעזר בכלים מובנים במודל, לדוגמה, פורום, לומדה אינטראקטיבית, בלוג שיתופי, ויקי שיתופי, קבוצת דיון ואחרים.  
כמו כן, רצוי לשלב פעילות בכלים שיתופיים, לדוגמה, כלי Google, המאפשרים מגוון אופנים של למידה שיתופית: ניתוח משותף של מאמרים, יצירה של תוצרים שיתופיים, שיתוף קבצים מסוגים שונים, הערכת עמיתים ועוד.

אייקון קשר אנושי

קשר אנושי כדי להתגבר על תחושת האנונימיות בלמידה אסינכרונית, מומלץ לשמור על ערוצי תקשורת עם הסטודנטים שיאפשרו קבלת פידבק, כמו קבוצת ווטסאפ, פנייה בדוא"ל, פורום באתר הקורס, שעות קבלה וירטואליות, שילוב של סרטוני וידאו של המרצה, לדוגמה, סרטון היכרות קצר עם המרצה בשילוב מצגת.  

אייקון למידה עצמית

תמיכה בלמידה עצמאיתאחד האתגרים המרכזיים בהוראה אסינכרונית הוא העברת האחריות להתקדמות בלמידה אל הלומדים.  
חשוב לארגן את יחידות הלימוד באופן אחיד ומסודר, ובכך לסייע לסטודנטים בניהול למידה העצמאית.

אייקון גיוון

גיוון גוונו את חומרי הלימוד והפנו את הסטודנטים ללמידה עצמאית של נושאים או יחידות תוכן קצרות ברשת האינטרנט, תוך מתן פיגומים לארגון המידע המתקבל בדרך זו, לעיבודו ולשיתופו עם הסטודנטים האחרים.

תסריט מומלץ לשיעור אסינכרוני

פתיח »
3 דקות

סרטון היכרות מוקלט שבו מוצג נושא השיעור, מחבר לעולמו של הלומד ולמיקום השיעור ברצף הלמידה של הקורס 

הרצאה פרונטלית »
7 דקות

טריגר להצגת הנושא, הרצאה מוקלטת מלווה באמצעים חזותיים, אפשרות ליצירת דיון ושאילת שאלות בנקודות עצירה בסרטון באמצעות Annoto 

משימת אישית »
30 דקות

הצגת שאלה/משימה להעמקה. העלאת חומרי הוראה תומכים: מאמרים, קישורים למאגרי מידע. הסטודנטים מעלים את התוצרים לקבצים שיתופיים 

משימה שיתופית »
30 דקות

הסטודנטים מעריכים את התוצרים של חבריהם על פי מחוון נתון מראש 

סיכום
10 דקות

סיכום השיעור באמצעים שונים: שליחת "טופס יציאה", סיכום טקסטואלי או מוקלט 

התארגנות לקראת שיעור אסינכרוני?

01

ארגנו וגוונו את משאבי הלמידה בשיעור, לדוגמה: הפנייה לקורסים מצולמים, מצגת מוקלטת, סרטונים, מאמרים, תרגולים, משימות אישיות וקבוצתיות

02

הקפידו שמבנה אתר הקורס ואופן ארגון הפעילויות והמשאבים יהיה אחיד ונוח להתמצאות, הציגו בכל שבוע את נושאי השבוע עם הנחיות ברורות למשימות השבועיות

03

שמרו על ערוץ פתוח לתקשורת עם הסטודנטים באתר הקורס: פורום כללי, לוח הודעות, הודעות אישיות, סקרים ומשובים

04

קבעו לוח זמנים ללמידה לאורך הסמסטר והודיעו עליו לסטודנטים. ידעו אותם בכל פעם כשנפתחת פעילות חדשה לביצוע

05

תנו שמות ברורים ועקביים לקבצים ולסרטונים וצרו למידה אקטיבית כהמשך לסרטונים ולמאמרים: הוספת תרגיל, שאלון הבנה וכו'

טיפ חשוב

כתבו באתר הקורס בכל שבוע מהן משימות השבוע הנדרשות והערכת זמן העבודה הנדרשת לביצוען 

למידע נוסף

טופס רוצים להיות מחוברים ולהתעדכן