במודל הוראה זה, המרצה והסטודנטים נמצאים מחוץ למכללה. המרצה מעלה חומרים ופעילויות לימודיות לפלטפורמה ללמידה מקוונת אסינכרונית, דוגמת Moodle, והסטודנטים משתתפים בפעילות בזמן גמיש, במסגרת הזמן שהוקצה על ידי המרצה.
לעזרה בתכנון מפגש מסוג זה אנא פנו לצוות היחידה לחדשנות בהוראה ciet@levinsky.ac.il
איך לעצב יחידת לימוד אסינכרונית המאפשרת תחושה של חיבור בין הסטודנטים לבין החומר הנלמד, ובינם לבין המרצה והסטודנטים האחרים?
אינטראקציה ושיתוף – עודדו אינטראקציה לימודית וחברתית במהלך הלמידה האסינכרונית. לצורך זה, תוכלו להיעזר בכלים מובנים במודל, לדוגמה, פורום, לומדה אינטראקטיבית, בלוג שיתופי, ויקי שיתופי, קבוצת דיון ואחרים.
כמו כן, רצוי לשלב פעילות בכלים שיתופיים, לדוגמה, כלי Google, המאפשרים מגוון אופנים של למידה שיתופית: ניתוח משותף של מאמרים, יצירה של תוצרים שיתופיים, שיתוף קבצים מסוגים שונים, הערכת עמיתים ועוד.
קשר אנושי – כדי להתגבר על תחושת האנונימיות בלמידה אסינכרונית, מומלץ לשמור על ערוצי תקשורת עם הסטודנטים שיאפשרו קבלת פידבק, כמו קבוצת ווטסאפ, פנייה בדוא"ל, פורום באתר הקורס, שעות קבלה וירטואליות, שילוב של סרטוני וידאו של המרצה, לדוגמה, סרטון היכרות קצר עם המרצה בשילוב מצגת.
תמיכה בלמידה עצמאית – אחד האתגרים המרכזיים בהוראה אסינכרונית הוא העברת האחריות להתקדמות בלמידה אל הלומדים.
חשוב לארגן את יחידות הלימוד באופן אחיד ומסודר, ובכך לסייע לסטודנטים בניהול למידה העצמאית.
גיוון – גוונו את חומרי הלימוד והפנו את הסטודנטים ללמידה עצמאית של נושאים או יחידות תוכן קצרות ברשת האינטרנט, תוך מתן פיגומים לארגון המידע המתקבל בדרך זו, לעיבודו ולשיתופו עם הסטודנטים האחרים.
סרטון היכרות מוקלט שבו מוצג נושא השיעור, מחבר לעולמו של הלומד ולמיקום השיעור ברצף הלמידה של הקורס
טריגר להצגת הנושא, הרצאה מוקלטת מלווה באמצעים חזותיים, אפשרות ליצירת דיון ושאילת שאלות בנקודות עצירה בסרטון באמצעות Annoto
הצגת שאלה/משימה להעמקה. העלאת חומרי הוראה תומכים: מאמרים, קישורים למאגרי מידע. הסטודנטים מעלים את התוצרים לקבצים שיתופיים
הסטודנטים מעריכים את התוצרים של חבריהם על פי מחוון נתון מראש
סיכום השיעור באמצעים שונים: שליחת "טופס יציאה", סיכום טקסטואלי או מוקלט
01
ארגנו וגוונו את משאבי הלמידה בשיעור, לדוגמה: הפנייה לקורסים מצולמים, מצגת מוקלטת, סרטונים, מאמרים, תרגולים, משימות אישיות וקבוצתיות
02
הקפידו שמבנה אתר הקורס ואופן ארגון הפעילויות והמשאבים יהיה אחיד ונוח להתמצאות, הציגו בכל שבוע את נושאי השבוע עם הנחיות ברורות למשימות השבועיות
03
שמרו על ערוץ פתוח לתקשורת עם הסטודנטים באתר הקורס: פורום כללי, לוח הודעות, הודעות אישיות, סקרים ומשובים
04
קבעו לוח זמנים ללמידה לאורך הסמסטר והודיעו עליו לסטודנטים. ידעו אותם בכל פעם כשנפתחת פעילות חדשה לביצוע
05
תנו שמות ברורים ועקביים לקבצים ולסרטונים וצרו למידה אקטיבית כהמשך לסרטונים ולמאמרים: הוספת תרגיל, שאלון הבנה וכו'
כתבו באתר הקורס בכל שבוע מהן משימות השבוע הנדרשות והערכת זמן העבודה הנדרשת לביצוען