שיעור היברידי

שיעור היברידי

במודל הוראה זה, המרצה והסטודנטים לומדים שיעור פנים אל פנים במכללה, וחלק מהסטודנטים מצטרפים לשיעור באמצעות ממשק ללמידה סינכרונית 

לעזרה בתכנון מפגש מסוג זה אנא פנו לצוות היחידה לחדשנות בהוראה ciet@levinsky.ac.il 

על המודל

  • המרצה והסטודנטים לומדים שיעור פנים אל פנים במכללה, וחלק מהסטודנטים מצטרפים לשיעור באמצעות ממשק ללמידה סינכרונית 
  • המודל נותן מענה בהקשרים שונים, למשל, זמני חירום, שילוב סטודנטים המתגוררים באילת ועוד 
  • באמצעות שימוש בכיתות חכמות, שילוב כלים טכנולוגיים ופדגוגיה מתאימה, אפשר לשלב את הסטודנטים המרוחקים בפעילות ובדיון במליאה כמו גם בפעילות בקבוצות 

האתגר המרכזי עקרונות להצלחה

יצירת חיבור ושותפות בין הסטודנטים בכיתה לבין הסטודנטים המרוחקים הן בפעילות במליאה הן בעבודה בקבוצות 

אייקון סדר ותכנון

סדר ותכנון – תכננו את השיעור כך שיכלול חלקים פרונטליים קצרים יחסית ובאופן שבו כללי ההשתתפות יהיו ברורים ללומדים מקרוב ומרחוק 

אייקון שיתוף

שיתוף – הקצו פרקי זמן לשיתוף ולדיון, והקפידו לשתף את הסטודנטים המרוחקים בדיון ובעבודה בצוותים  

אייקון גמישות

גמישות – היו מוכנים לכך שבשיעור היברידי תספיקו ללמד פחות תוכן, ותקלות טכניות הן לעיתים עניין שבשגרה 

תסריט מומלץ לשיעור היברידי

פתיח »
10 דקות

הצגת הנושא והמשתתפים, כללי ההשתתפות, חיבור הנושא ללומדים. כלים אפשריים: Padlet, Mentimeter 

הרצאה פרונטלית »
30 דקות

רצוי בליווי מצגת בזום , זמן שאלות בסיום (סטודנטים מרוחקים- בצ'ט) 

עבודה בקבוצות »
20 דקות

רצוי באמצעות כלים שיתופיים, קבוצות בכיתה בסיוע המרצה, קבוצות מרחוק – בחדרי זום באמצעות תומך מפגש 

דיון בתוצרים »
20 דקות

כל קבוצה תציג את התוצר. סטודנטים מרחוק – בזום. העמקה והמשגה על ידי המרצה 

סיכום
10 דקות

סיכום השיעור, רפלקציה אישית  

התארגנות לשיעור היברידי

01

בדקו באיזה חדר שובץ השיעור ואיזה ציוד טכני מותקן בו.
במידת הצורך הזמינו ציוד קצה (מחשבים ניידים, מחשבי לוח (
טבלטים), מיקרופון אלחוטי ועוד)

02

פתחו זום לשיעור, הכינו את המסמכים השיתופיים והעזרים הלימודיים, והנגישו את החומרים ואת הקישורים מראש לסטודנטים ולתומך ההוראה 

03

הגיעו לכיתה היברידית עם תומך ההוראה רבע שעה לפני השיעור. תאמו ביניהם את מהלך השיעור ואת אופן המעורבות
של התומך בו 

04

פתחו את הקישור לזום ממחשב המורה, הדליקו את המקרן ובדקו ששתי המצלמות והמסך הנוסף (אם יש) פועלים

05

ערכו בדיקת קול בזום, הפעילו את המיקרופון האלחוטי ו…
אתם מוכנים!

כיתות חכמות

מומלץ להנחות את השיעור באחת מהכיתות החכמות שהותקנו ברחבי המכללה הכוללות ציוד טכנולוגי מתאים: 

  • מסך לוח ומסך צד (בחלק מהכיתות) שבאמצעותו אפשר לראות את המשתתפים המתחברים מרחוק 
  • אפשרות לקביעת מבט המצלמה – אל הכיתה או אל המרצה 
  • מצלמות בסביבת פודיום המרצה עם חיישני תנועה  
  • מיקרופון היקפי בעמדת המרצה 

לסרטון הסבר על אודות הכיתה החכמה >> 

טיפ חשוב

כדי לסייע למרצה להתייחס לשתי קבוצות הסטודנטים – אלה שלומדים מרחוק ואלה שנמצאים במכללה, מומלץ להיעזר בתומך המפגש: 

  • מסייע למרצה בהתארגנות לקראת השיעור 
  • מסייע בזמן השיעור בתפעול הכיתה החכמה 
  • מקשר בין הלומדים מרחוק לבין המרצה בזמן השיעור 
  • נמצא בקשר עם התמיכה הטכנית במקרה של תקלה 

למידע נוסף

טופס רוצים להיות מחוברים ולהתעדכן