במפגש מקוון סינכרוני המרצה והסטודנטים נמצאים במרחב אחר, במועד מסוים שנקבע מראש.
השיעור מתקיים ב"כיתה" וירטואלית באמצעות פלטפורמה מקוונת ללמידה סינכרונית, דוגמת זום.
לעזרה בתכנון מפגש מסוג זה אנא פנו לצוות היחידה לחדשנות בהוראה ciet@levinsky.ac.il
איך למנוע תחושת נתק של הסטודנטים המרוחקים זה מזה, וליצור חיבור בינם לבין החומר הנלמד, ובינם לבין המרצה והסטודנטים האחרים
הפעלה – כדי לשמור על רמת מתח וקשב, רצוי להימנע מקיום הרצאה ארוכה ולהקדיש חלקים מהשיעור לעבודה פעילה ויצירה של הסטודנטים תוך שימוש בקבצים שיתופיים, תגובות בצ'ט, שימוש בלוח לבן וכלי אינטראקציה אחרים
שיתוף – הקדישו חלקים מרכזיים של השיעור לשיתוף בחשיבה ועבודה בקבוצות, הצגת תוצרים וקבלת משוב והערכת עמיתים
גמישות – קחו בחשבון שונות במיקום וביכולות הטכניות של הסטודנטים
תסריט לשיעור סינכרוני משולב בהפעלות ל-45 דקות
במרבית הזמן, המרצה מדבר בליווי מצגת/עזרים ויזואליים אחרים. הסטודנטים משתתפים בחלקים מן השיעור – בשאלות או בביצוע משימות קצרות. מתאים לקבוצות גדולות של סטודנטים.
סבב "מה נשמע" מותאם למספר המשתתפים. אפשר להשתמש בצ'ט, בכלי סקר ובכלים שיתופיים
טריגר להצגת הנושא, הרצאה מלווה באמצעים חזותיים, סרטונים, מתן מענה לשאלות בצ'ט
הצגת שאלה/משימה קצרה. הסטודנטים עונים באמצעות סקר, כתיבה בצ'ט
המשך הרצאה פרונטלית בליווי מצגת, סרטונים, קישור לאתרים ועוד. משימות ביניים נוספות.
סיכום השיעור מותאם למספר המשתתפים
01
ודאו שיש לכם מחשב נייד או נייח המצויד במצלמה ובמיקרופון תקינים וחיבור תקין לאינטרנט
02
פתחו זום לשיעור, הכינו את המסמכים השיתופיים ואת העזרים הלימודיים והנגישו את החומרים ואת הקישורים מראש לסטודנטים ולתומך ההוראה
03
הכינו מצגת מלווה עם שימוש רב באלמנטים חזותיים ובשילוב סרטונים
04
ודאו שהסטודנטים יודעים את פרטי ההתקשרות של התמיכה הטכנית וקבעו סטודנט תומך הוראה לשיעור
05
היכנסו למפגש כמה דקות מראש, ברכו את המשתתפים. ערכו בדיקת וידיאו וקול ו… בהצלחה!
שימוש במיקרופונים: