המחוון מורכב מהמימדים האלה: מבט-על מבוא (תאימות, שקיפות, ניווט, זהות המרצה, מידע והיכרות); מטרות הלמידה (הלימה בין מטרות ותוצרים מצופים, התאמה בין מטרות הקורס ליחידות הלימוד, מטרות יחידות לימוד ותוצריהן, מטרות הלמידה, הקשר בין מטרות ובין יחידות הלמידה, התאמת מטרות למידה ללומדים ולקורס); הערכה ומדידה (התאמה בין מטרות להערכה, הצגת דרכי ההערכה בקורס, כלי ההערכה, מעקב אישי של הלומד אחר תהליך הלמידה, שקיפות מעקב אחר הגשת משימות, הערכה ומשובים); תכני הלימוד ודרכי ההוראה (התייחסות לשונות, גיוון דרכי ההוראה, ייצוג מידע וידע); טכנולוגיות התקשוב (שימוש בכלי תקשוב שונים, כלי תקשוב ללמידה פעילה, נגישות לכלים, כלי מודל שונים), תמיכה בסטודנט (עזרה טכנית); עיצוב סביבת הלמידה (דפדוף, עיצוב גופנים, ארגון תכנים, שימוש במדיות שונות, עדכניות ופועלות).