למידה המערבת למידה פנים אל פנים ולמידה מקוונת, סינכרונית או אסינכרונית.
דגם ללמידה מעורבת (Blended learning) שבו הסטודנטים לומדים את החומר באופן עצמאי ואסינכרוני, לפני המפגש הסינכרוני, על ידי עיון במשאבים לימודיים כגון סרטונים או טקסטים. השיעור, שמתקיים באופן מקוון סינכרוני או פנים אל פנים, מוקדש לעיבוד ולהעמקה בנושא הלימוד עם חברי הכיתה יחד עם המרצה.
אחד הדגמים ללמידה מעורבת (blended learning) שבו הלומדים נעים בפרקי זמן קצובים בין "תחנות" למידה. אופני הלימוד בתחנות מגוונות ולפחות אחת מהן דיגיטלית או מקוונת. התחנות יכולות לשלב עבודה אישית בכיתה, עבודה קבוצתית, למידה פנים אל פנים עם המורה, עבודה על משימה מקוונת ועוד.
שיטה זו היא מקרה פרטי של סבב תחנות, כאשר הלומדים נעים בין התחנות על פי תוכנית אישית, המותאמת להם על ידי המורה או על ידי אלגוריתם. לומדים שונים יכולים להיחשף רק לחלק מהתחנות, והם נעים ביניהן בקצב מותאם אישית.
מודל זה מאפשר ללומדים לנוע בגמישות בין משאבי למידה המונגשים להם, מרביתם מקוונים. המודל הגמיש מספק ללומדים דרגה גבוהה של שליטה בתהליך הלמידה שלהם. המורים מספקים ללומדים תמיכה והנחייה על פי הצורך.
דרך הוראה זו משלבת את תנועת חלק מהגוף או הגוף כולו בלמידה, ומתבססת על התיאוריה של קוגניציה מעוגנת גוף. תיאוריה זו מתארת את האופן שבו מערכות גופנו, אלו שמחוץ למוח, מסייעות לתהליכי חשיבה ולמידה.
שיטה זו מבוססת על מחקרים שהוכיחו שלמידה בפרקי זמן קצרים (כ-20 דקות), שיש ביניהם הפסקות (של כ-10 דקות), יעילה יותר מאשר למידה בפרק זמן ארוך.
למידה אימרסיבית מאפשרת ללומדים לחוות מצבים שונים כאילו הם נמצאים בהם במציאות וליישם בהם את הידע ואת המשאבים שלהם כדי לחקור תופעות, לפתח מיומנויות או לפתור בעיות. למידה אימרסיבית משלבת לעיתים קרובות שימוש במציאות רבודה (Augmented Reality) או במציאות מדומה (Virtual Reality).
זהו כלי ליצירת דיאלוג ולשימוש ב"חוכמת ההמונים", שבו קבוצות קטנות חושבות על נושאים מורכבים ומשמעותיים לארגון או לקהילה ודנים בהם. המשתתפים נעים בשני סבבים או יותר בין שולחנות עגולים שונים, שבהם דנים בנושאים שונים הקשורים לנושא המרכזי, ונושאים עימם תובנות, רעיונות ומחשבות מקבוצה לקבוצה. הידע והרעיונות נאספים ומצטברים לכדי תובנות חדשות או תוכניות פעולה.
דרך הוראה זו משתמשת בצפייה ובניתוח של סרטוני וידיאו לצרכים מגוונים בהכשרת מורים, כגון רפלקציה עצמית, משוב מנחה, משוב עמיתים, דיונים בקבוצות או בהנחיית המרצה, למידה דרך סיפורי מקרה ועוד.
שילוב מוקים בהוראה מאפשר ניצול של משאבי הלמידה האיכותיים בקורסים מקוונים פתוחים רבי-משתתפים (MOOCs) לצורך למידה עצמאית של הלומדים. אפשר לשלב את המוקים בכמה רמות, החל משילוב חלקי, שבו נעשה שימוש בחלק ממשאבי המוק בקורס, ועד לשילוב מלא, כאשר הלומדים לומדים בקורס המוק באופן מלא.
למידה המתבצעת דרך מכשירי קצה אישיים כגון טלפונים חכמים, מחשבי לוח (טבלטים), ומחשבים ניידים. למידה זו תומכת במגוון מודלים פדגוגיים, כגון למידה מבוססת מקום, למידה חוץ-כיתתית, למידת חקר ועוד.
שיטה זו מאפשרת להביא לידי ביטוי את קולם של התלמידים בתוכני הלימוד ובה משתמשים בשאלות התלמידים בנושא מסוים כדי לעצב את ההוראה בנושא זה.
שילוב מוקים בהוראה מאפשר ניצול של משאבי הלמידה האיכותיים בקורסים מקוונים פתוחים רבי-משתתפים (MOOCs) לצורך למידה עצמאית של הלומדים. אפשר לשלב את המוקים בכמה רמות, החל משילוב חלקי, שבו נעשה שימוש בחלק ממשאבי המוק בקורס, ועד לשילוב מלא, כאשר הלומדים לומדים בקורס המוק באופן מלא.
שיטה לדיון בשאלה או בסוגיה בשלושה שלבים: זמן לחשיבה אישית על השאלה, זמן לדיון משותף בזוג ואחר כך שיתוף ודיון במליאה.
בשיטה זו הלומדים דנים בסוגיה מורכבת וחשובה באמצעות תהליך מובנה שיש בו שיח טיעוני בעד ונגד הסוגיה המרכזית.
במשחקי תפקידים הלומדים "נכנסים לדמות" כלשהי ומייצגים אותה בדיון על סוגיה מהותית. משחקי תפקידים מאפשרים ללומדים לפתח את הידע שלהם בסוגיה הנלמדת, להתבונן בסוגיות ממגוון נקודות מבט ולפתח את יכולתם האמפתית.