דוגמאות לשיעורים מקוונים אסינכרוניים שלימדו מרצים מהמכללה

כדי לגוון ולהעשיר את השיעורים האסינכרוניים שלכם, הינה כמה הצעות: 

איקון ניהול כיתה

צפייה בהרצאה מוקלטת – במקרה זה המרצה מקליטה הרצאה באמצעים שונים ומנגישה אותה לסטודנטים באתר הקורס.  

איקון קשר אישי עם תלמידים

פעילויות אסינכרוניות סביב טקסטים – שתפו את הטקסט והפעילו את הסטודנטים בפעילויות כגון אלו: 

  • אנוטציה שיתופית על גבי מסמך (מאמר או טקסט אחר) בעזרת אפליקציית Perusal (כלי זה נמצא במודל). 
  • דיון בפורום בהקשר לטקסט, סיכום הדיון – זיקוק תמות עיקריות, שאלות וכו' והצגת הסיכום במצגת שיתופית – על ידי קבוצת סטודנטים אחרת בכל פעם. 
  • קריאת טקסט ויצירת תוצרים מגוונים המבטאים את הטקסט בהקשרים אישיים או לימודיים – פעילות לימודית, סרטון, שיר, אינפוגרפיקה, קומיקס, טקסט עם צורה (כמו בתמונה), ענן מילים, קולאז' תמונות, ועוד. יצירת מפת מושגים אישית/שיתופית מהטקסט או מפת חשיבה שיתופית 
  • ניתוח הטקסט בקובץ שיתופי במבנה דמוי דף גמרא – כאשר כל קבוצה מוסיפה על הניתוח של קבוצות אחרות 
  • כתיבת המשך לטקסט ספרותי, תנ"כי או אחר
תרגול עצמי

פעילויות אסינכרוניות סביב סרטונים – שתפו סרטון עם הסטודנטים והפעילו אותם במגוון של דרכים כגון אלו: 

  • דיון או שאלות על הסרטון בעזרת אפליקציית Annoto (כלי זה נמצא במודל).  
  • מענה על שאלות אינטראקטיביות המוטמעות בסרטון ויצירת סרטונים אינטראקטיביים (אפליקציות רבות ראו כאן
  • דיון בפורום באתר הקורס בהקשר לסרטון, סיכום הדיון – זיקוק תמות עיקריות, שאלות, דילמות, הצגת הסיכום במצגת שיתופית. 
  • ניתוח הסרטון בקובץ שיתופי סביב תמות או שאלות. 
  • שיתוף דוגמאות נוספות, כגון טקסטים, שירים או סרטונים הרלוונטיים לנושא הסרטון. 
אייקון איש עם גלגל שיניים בראש

פעילויות התנסותיות – מומלץ מאוד להעשיר את ההוראה האסינכרונית בפעילויות התנסותיות, לדוגמה: 

  • צילום סרטונים ותמונות ושיתופם בלוח שיתופי בקבוצת ווטסאפ, ב- google drive/photos. מתן משוב עמיתים על התוצרים 
  • ביצוע ניסויים בבית, דיווח על התוצאות וניתוח משותף של התוצאות או העלאת סרטונים המתארים את הניסוי, תוצאות ומסקנות 
  • קיום ראיונות או סקרים ודיווח על הממצאים 
טופס רוצים להיות מחוברים ולהתעדכן