זוכרים את העידן שבו הכתבנו עשרות אותיות ומספרים של כתובת אינטרנט (URL) כדי להפנות לומדים לאתר?
ואת התסכול שהרגשנו כשטעינו באות אחת ולא הצלחנו להיכנס לאתר, זוכרים?
לא עוד!
מן הסתם נתקלתם בקודי QR (QR codes) במקומות רבים, ואחרי קריאת הפוסט כנראה שתראו אותם בכל מקום!
המשיכו איתנו וגלו את האופן שבו אפשר להשתמש בקודים הללו בהוראה.
פורסם בתאריך: 15.05.2024
QR הם ראשי התיבות של Quick Response (תגובה מהירה). קוד QR הוא מעין ברקוד דו־ממדי שבו נשמר מידע בצורה גרפית. בניגוד לברקוד המסורתי, קוד QR מסוגל לאחסן נתונים רבים, עד 4,295 תווים. קודים אלו פותחו ביפן בשנת 1994 והפכו לפופולריים בזכות יכולתם לספק גישה מהירה למידע באמצעות סריקה פשוטה בטלפון חכם.
סרקו את קוד ה־QR או לחצו על הקישור המצורף כדי לצפות בדוגמאות שונות של שימוש בקודים הללו
רגע של עברית!
על פי החלטת האקדמיה ללשון העברית יש לקרוא ל-QR code – קוֹדָר וכך נעשה מכאן והלאה!
הינה כמה סיבות שבגללן כדאי להשתמש בקודרים!
קודרים מסייעים בהנגשת תוכן דיגיטלי מתוך מרחבים דו־ממדיים (ספרים, שלטים, ועוד)
סריקת קודרים מונעת את הצורך בהעתקת כתובות URL (כתובת אינטרנט) ארוכות ומורכבות
קל מאוד להפיק את הקודרים (בדרך כלל ללא תשלום!)
הטכנולוגיה נגישה מאוד באמצעות סריקה בטלפונים חכמים
הקודרים נועדו לגשר בין תוכן דיגיטלי לתוכן וירטואלי. דמיינו כיתה שבה הקירות, השולחנות ואפילו הרצפה יכולים לחשוף אתכם לתרבויות עתיקות, למעמקי הים, לחלל החיצון, לסרטונים, לפודקסטים, לתערוכות או לספרים… כל זה אפשרי באמצעות קודָרים.
קבלו כמה דוגמאות שיכולות להעשיר את ההוראה שלכם!
יצירת קודר היא פעולה פשוטה מאוד ומהירה מאוד.
הבסיס
קודר בדפדפן chrome
באפליקציות שונות
בכלי טכנולוגיה ולמידה רבים כבר מוטמעים רכיבים ליצירת קודרים, למשל:
ואם לא הסתפקתם בזה – הינה הדגמה מלאה
לפניכם הסבר ליצירת קוד באתר https://www.qr-code.co.il/qr-code-online
מסתבר שאפשר להטמיע קודרים במגוון של יצירות אומנות ואפילו ליצור מהקודרים עצמם אומנות. הינה כמה דוגמאות: