לוגו חדשנות בקטנה

כיתה רבודה

מי שמביט בי מאחור לא יודע מי אני!

ואם יש לו טלפון עם אפליקציה של מציאות רבודה?

שנו את הכיתה שלכם עם טכנולוגיות AR

פורסם בתאריך: 13.02.2024

מציאות רבודה

מציאות רבודה או (AR (Augmented Reality היא תחום בטכנולוגיה שמשלב בין מציאות וירטואלית למציאות פיזית. במקום להחליף את המציאות, כמו במציאות המדומה VR – (Virtual) Reality, מציאות רבודה יוצרת שכבה או רובד של תוכן וירטואלי על גבי המציאות האמיתית. את שכבת התוכן הזאת אנחנו יכולים לראות באמצעים יומיומיים כמו טבלטים וטלפונים סלולריים.
אפשר להשתמש ב־AR במגוון רחב של פעילויות, ממשחקים דרך עבודה מדעית ועד לפעילויות בתחום העסקים, התעשייה והכשרת העובדים.

הינה כמה דוגמאות מעניינות לשימושים בטכנולוגיית AR:

נייד עם משחק

משחקים

שילוב אלמנטים משחקיים בעולם האמיתי כגון Pokemon go ופעילויות של חפש את המטמון וירטואלי

נייד עם קניות ועיצוב

קניות ועיצוב

אפשרות של "מדידה" או בדיקה וירטואלית של ביגוד, איפור, משקפיים, אביזרים לבית או עיצוב פנים

נייד עם חינוך

חינוך

הפיכת צורות, תמונות ודיאגרמות דו־ממדיות לתלת־ממדיות ללמידה חווייתית משמעותית

נייד עם הדרכה

הדרכה

סימולציות בתחומי בריאות, ביטחון, תעשייה ועוד, כאשר שכבת מידע מוצגת על פני תמונת המציאות

newsletter_77_pic_5

תיירות

הצגת מידע ותמונות על גבי נופים או מוצגים במוזיאון

נייד עם ניווט

ניווט

ניווט של מסלולי נהיגה, רכיבה או הליכה כשכבת מידע וירטואלית מעל לתמונת הנוף האמיתי

שימוש ב־AR כעוזר למידה

AR הוא כלי שימושי ללמידה, שבאמצעותו התלמידים שלכם יכולים לחקור, לזהות, לנתח, ולהפיק מידע מהעולם הפיזי שסובב אותם.

למידה באמצעות מודלים תלת־ממדיים של AI יכולה לסייע בהמחשת נושאים מורכבים בשיעורים רבים, כגון שיעורי טכנולוגיה, מדעים, גיאוגרפיה ואפילו היסטוריה, ספרות ותנ"ך.

רוצים לראות את זה עובד? היכנסו לסרטון

הבדלים בין AR ל-VR

הגעתם עד כה ואתם עדיין מנסים להבין מה ההבדל בין מציאות רבודה – AR  למציאות המדומה – VR ?

הינה הסבר קצר שינסה להכניס קצת סדר…

אפליקציות AR חינוכיות

לרשות המורים והתלמידים עומד מגוון רחב של אפליקציות AR שעוזרות להמחיש ולהציג מושגים ועקרונות לימודיים. הינה מבחר:

רעיונות לפעילויות חינוכיות עם AR

קיר פעיל באמצעות AR

קיר פעיל באמצעות AR, הפכו את קירות הכיתה שלכם לחוויה מושכת ולימודית באמצעות חידות, קטעי מידע ואפילו סרטונים המוצפנים באמצעות קוד QR לסריקה. 
לדוגמה-מסדרון פעיל בבית הספר

 יצירת משחק "חפש את המטמון" להיכרות סביבה חדשה או כפעילות מגבשת באמצעות Eventzee
לדוגמה-כיצד ליצור משחק חפש את המטמון

סיור לימודי באתר היסטורי/ארכאולוגי

 סיור לימודי באתר היסטורי/ארכאולוגי, שימוש ב־Google Lens ככלי ללימוד על הסביבה שבה התלמידים מסיירים.

לדוגמה – כמה פעולות ש־google lens יכול לבצע

newsletter_77_pic_16

תערוכת אומנות המשלבת AR באמצעות אפליקציית Artivive. הוסיפו מידע, טקסט, סאונד ואפילו אנימציות ליצירות האומנות של התלמידים שלכם באמצעות מציאות רבודה.
סרטוני הדרכה לשימוש בכלי

רוצים לדעת עוד?

מדריך בעברית לשימוש  בגוגל לנס

Wu, H-K., Lee, S. W-Y., Chang, H-Y., & Liang, J-C. (2013). Current status, opportunities and challenges of augmented reality in education. Computers & Education, 62, 41-49.

Yuen, S. C., Yaoyuneyong, G., & Johnson, E. (2011). Augmented Reality: An overview and five directions for AR in education. Journal of Educational Technology Development and Exchange (JETDE), 4(1). 
https://doi.org/10.18785/jetde.0401.10

לוגו חדשנות בקטנה

למידע נוסף בכל תחומי הטכנולוגיה

צרו איתנו קשר!

ciet@l-w.ac.il