איך לשמור על רמת מעורבות גבוהה בשיעור מקוון או פרונטלי?
איך ללמד עם מצגת אינטראקטיבית בכל מקום?
בשיעור סינכרוני או אסינכרוני נירפוד הוא כלי דיגיטלי שעונה על האתגר!
פורסם בתאריך: 17.01.2022
נירפוד הוא כלי דיגיטלי שבאמצעותו תוכלו ליצור שיעורים סינכרוניים ואסינכרוניים במתכונת של מצגת אינטראקטיבית עם שפע של פעילויות ולשמור על רמת מעורבות (engagement) גבוהה של הלומדות והלומדים. באמצעות נירפוד אפשר להפוך שיעור פרונטלי או מקוון לשיעור המשלב פעילות בכל שלב.
נוסף על כך, הכלי מאפשר גם הערכה מעצבת, מעקב אחר תשובות ושיתופן.
הגרסה הסינכרונית (live participation) של שיעור בנירפוד מאפשרת לנו ללמד בכל מקום, גם בחוץ, או בכל מרחב אחר. הלומדים והלומדות יעקבו אחרי התכנים וישתתפו בפעילויות באמצעות המכשירים הניידים שלהם.
הגרסה האסינכרונית (student paced) של
הנירפוד מאפשרת לנו ליצור שיעורים אסינכרוניים חווייתיים ואינטראקטיביים שהסטודנטים והסטודנטיות יתקדמו בהם באופן עצמאי, ולאחר מכן נוכל להעריך את הביצועים באמצעות דוחות פעילות.
הגרסה האסינכרונית (student paced) של
הנירפוד מאפשרת לנו ליצור שיעורים אסינכרוניים חווייתיים ואינטראקטיביים שהסטודנטים והסטודנטיות יתקדמו בהם באופן עצמאי, ולאחר מכן נוכל להעריך את הביצועים באמצעות דוחות פעילות.
אפשר לבחור סרטון ממאגר קיים, מהמחשב או מ-YouTube ולהוסיף לו שאלות פתוחות או רבות-ברירה.
רכיבים נוספים שאפשר להטמיע:
• דפים מאתרים
• תלת-ממד ממאגר קיים
• סימולציות מדעיות (PhET)
• קובצי קול
• "סיור בשדה" – סיור פנורמי מוכן
באתרים שונים (כולל במאדים), עם אפשרות למציאות מדומה (VR)
נירפוד מאפשר שילוב פעילויות אינטראקטיביות מגוונות בהוראה ובלמידה: השלמת מילים, התאמת זוגות, סקר, שאלות רב-ברירה ושאלות פתוחות, ציור חופשי, לוח שיתופי, דיון מבוסס וידאו ב-Flipgrid, משחק הזיכרון ומשחק תחרותי (time to climb)
אחד השימושים האפקטיביים ביותר ב-Nearpod מבחינה פדגוגית היא האפשרות לעקוב בזמן אמת אחר התגובות לפעילויות השונות. נוסף על כך, אפשר לבחור תגובה של אחת הלומדות או הלומדים, לשתף אותה (באופן אנונימי או מיודע) עם שאר הכיתה ולדון יחד בתגובה.
אפשר להשתמש בנירפוד בדרכים רבות. הינה הצעה של מבנה לשיעור שנעשה בה שימוש באפשרויות הרבות שהכלי מציע: