רבים משתמשים בכלי ה-PADLET בהוראה.
הכי הזה כבר מוכר מאוד כלוח מודעות מקוון שבו אפשר לשתף תוכן קצר בין כל הלומדים. האם ידעתם שאפשר לעשות עוד הרבה דברים יצירתיים עם PADLET? שאפשר להשתמש בו למיין ולסווג פריטים? לשתף חוות דעת על תמונה או טקסט או אפילו ליצור לוח הצבעה? להקליט הודאות ותגובות ואפילו לעשות קישורים וחיבורים בין מושגים ופריטים? לסמן מיקום על מפה שיתופית?
המשיכו בקריאה וגלו דרכים יצירתיות להשתמש ב-PADLET.
פורסם בתאריך: 2.11.2021
פאדלט הוא כלי פופולרי שמשמש באופן בסיסי כלוח שיתופי. המשתמשים מעלים פתקיות ללוח שבו הם יכולים לשלב טקסט, תמונות, קישורים לאינטרנט או לקבצים ואפילו להקליט הודעה. יוצר הלוח – המורה או אפילו הסטודנט, מוסיף כותרת, שאלה או הנחיה לראש הלוח – וזהו… שולחים קישור לסטודנטים ועכשיו תורם להגיב בטקסט, תמונה, הקלטה, בקישור או וידאו.
מעבר לשיתוף בסיסי בלוח ה – Padlet, אפשר להשתמש בכלי זה בדרכים שונות ויצירתיות. הינה כמה רעיונות:
Padlet מציע תבנית ליצירת ציר זמנים.
ציר זמנים הוא כלי חשוב מאוד בהוראת תחומי דעת רבים, למשל, היסטוריה, גאוגרפיה, מדעים, ספרות, תנ"ך.
פאדלט מאפשר לייצור חיבורים בין פתקיות.
אפשר להשתמש בלוח מסוג זה כדי להציג לסטודנטים שאלות שעליהן הסטודנטים משיבים באופן שיתופי. אפשר באופן כזה גם לעשות סיעור מוחות בנושא תוכן כאשר המורה מעלה נושא להתייחסות והתלמידים מגיבים לנושא או לתגובות של חבריהם. דרך אחת להשתמש ביכולת הזאת היא ליצור מפת מושגים.
עוד תבנית בשימוש של Padlet היא יצירת מפה שיתופית.
המפה יכולה לשמש להעלאת תכנים מבוססי מיקום כגון אתרים היסטוריים, מקומות התרחשות של עלילות ספרותיות, היכרות עם מקום הולדתן של דמויות מפורסמות ואפילו לשתף את מקום מגוריהם של הסטודנטים שלכם כדי לעורר מעורבות והכירות בין הסטודנטים.
אפשר להשתמש בלוח מסוג זה כדי להציג לסטודנטים שאלות שעליהן הסטודנטים משיבים באופן שיתופי. אפשר באופן כזה גם לעשות סיעור מוחות בנושא תוכן כאשר המורה מעלה נושא להתייחסות והתלמידים מגיבים לנושא או לתגובות של חברים. דרך אחת להשתמש ביכולת הזאת היא ליצור מפת מושגים.